Carnaval in Sitges - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Roel Ruiter - WaarBenJij.nu Carnaval in Sitges - Reisverslag uit Sitges, Spanje van Roel Ruiter - WaarBenJij.nu

Carnaval in Sitges

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roel

18 Februari 2007 | Spanje, Sitges

18-02-07
T is zondag… je weet dat Jens en Edwin de eerste paar pilsjes alweer achter de kiezen hebben en zich gereedmaken voor een ontnuchterende wandeling van Swier naar Wynandsrade, gekleed in enigszins aparte outfit…
Maar er schijnt hier ook een feest te zijn dat ze carnaval noemen. En dat is in Sitges, de homostad van Spanje. Dat moet dan maar, he!!

Er zou een optocht zijn… ik ging uit van 11 over 1. Niet vreemd zou ik zeggen. In Sitges aangekomen om half één bleek dat we zeker nog drie uur hadden kunnen slapen. De eerste optocht is om 5 uur de tweede om 10. Wachten dus, mooi moment om even een beetje door t stadje te kuieren en een hapje te eten.

Na de (blijkbaar kinder-)optocht van 5 uur hebben we als avondeten enige alcoholische versnaperingen genuttigd op het strand. Omdat de laatste trein om iets over tien vertrok heeft het me de nodige moeite gekost om mensen over te halen de nacht door te trekken in de straten van Sitges. Na enige tegen stribbelingen is het toch gelukt om van de groep van 10, 5 personen over te halen. Iets waar ik zelf geen moment spijt van heb gehad.

Na de optocht zijn we de stad ingedoken en hebben we kroeg na kroeg bezocht. De bedoeling was om ’s morgens de eerste trein terug te pakken. Deze vertrok voor ons echter wel érg vroeg. Rond half 7 (grove schatting) hebben Dennis en ik de trein gepakt. Ergens op weg naar het station… of in de stad zijn we de overige drie kwijtgeraakt.
Voor Dennis overigens jammer dat ie direct doormocht naar zijn stage met zijn confettikop…