Met de boot naar Tallin - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Roel Ruiter - WaarBenJij.nu Met de boot naar Tallin - Reisverslag uit Tallinn, Estland van Roel Ruiter - WaarBenJij.nu

Met de boot naar Tallin

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roel

25 April 2006 | Estland, Tallinn

Twee losbollige Nederlandse dames, twee elegante Nederlandse heren, een verdwaalde Zwitser en een Ests muisje... alle ingrediënten voor een mooie trip naar Tallin!!

De boot is al een ervaring op zich. Wij zijn toeristen en willen graag iets proeven van de Estse cultuur. De overige reizigers op de boot hebben enkel en alleen oog voor het proeven van alcoholische versnaperingen en het inslaan hiervan in het land van bestemming... Een dansje kan er in de 3 uur durende tocht ook wel vanaf.

Eenmaal aangekomen in Tallin worden we opgewacht door onze gids. Natalia heeft ons de mooie plekjes van Tallin in een vogelvlucht laten zien en heeft ons vervolgens op een heerlijk terrasje in de zon geplaatst. WAT EEN VERSCHIL MET HELSINKI!! ZON...!!

Na het droppen van de spullen in onze kamer is het tijd om het echte leven te ontdekken. In het bierhuis lekker gegeten en gedronken en vervolgens naar de Havana club. Na de havana club hebben we een waterpijp gerookt in een bordeel en nog een paar pilsjes gedronken al voor wij ons in onze kamer samen met een aantal Spaanse kamergenoten hun rum hebben genuttigd...

Ontbijt op zaterdagmiddag met een groot kipburgermenu in een soort tex-mex restaurant was een mooie bodem om een zelfs nog betere terugtocht met de boot te realiseren. Nog meer zatte Finnen dan op de heenweg en 3 in plaats van 1 (enigzins op leeftijd zijnde) danspartners voor Jonas, Sander en mij.

Met ongeveer 500 Finnen een boot aflopen in deze toestand was niet de gemakkelijkste opgave, maar zeker een ervaring die ik niet had willen missen. Mensen die hun drank niet kunnen dragen en van de trap vallen omdat ze niet meer op hun benen kunnen staan... ja we zijn weer terug in die mooie stad waar we mogen 'studeren'...

• 25 April 2006 - 16:29

Christel:

Ik vroeg me af of je ook iets aan school moet doen? Of ben je eigenlijk gewoon op vakantie? Veel plezier nog.

Groetjes Christel

• 27 April 2006 - 08:34

Bröker:

sul alleen maar zuipen he jung

• 28 April 2006 - 14:50

Esther:

Heej Roel! Heb effe geen tijd om alle verhalen te lezen maar heb wel effe de foto's bekeken! Ziet er allemaal hartstikke gezellig uit, lijkt wel een hele grote leuke vakantie!! Amuseer je en groetjes!

• 11 Mei 2006 - 22:36

Anna En Alex:

Hee roel! het is donderdagavond, dus wij zijn zat en wij missen je!! kom maar snel terug!!

• 12 Mei 2006 - 03:15

Alex En Anna:

inmiddels is het al 5:15 en we missen je nog steeds... stel je voor! en de broodjes frikandel nog meer!! x

• 14 Mei 2006 - 14:30

Harry Teunissen:

Ha die roel!

vette stage daar in finland zeg!

heb je verhaaltjes gelezen.

Beetje feestbeest uithangen, begrijp ik?

Hoorde dat je hebt geBBQ'd en ik maar denken dat het daar niet warm is, hoewel ik hoor soms verhalen over muggen. Dat zullen er geen zijn met een winterjas.

Vraagje: Ik zou het fijn vinden als je aan typisch finse kookboekjes/recepten zou kunnen komen voor mijn verzameling en om uit te koken natuurlijk. Beetje maakbare recepten. Gevulde rendierenreet ofzo zal hier niet gaan.....haha.

Kijk eens wat je kunt vinden. Ik betaal wel terug.

Doei
    En geniet er nog van! Juni terug begreep ik.
    Harry