Tijd voor avontuur !! - Reisverslag uit Shanghai, China van Roel Ruiter - WaarBenJij.nu Tijd voor avontuur !! - Reisverslag uit Shanghai, China van Roel Ruiter - WaarBenJij.nu

Tijd voor avontuur !!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roel

18 Juni 2009 | China, Shanghai

Tijd voor avontuur !!

Meer dan tien maanden in China heeft een aparte invloed op je denkwijze. Je begint zaken normaal te vinden die dat helemaal niet zijn. Je gaat je zelfs gedragen op manieren die je voor lang als 'not done' ervaren hebt.
Lekker iedereen aan de kant duwen in de metro zodat je kunt zitten...
Als een taxi voor twee vriendlijk (ogende) vrouwen stopt, mag je gerust een sprintje trekken en erin springen...
Apatisch terugstaren naar mensen die nog nooit blond haar hebben gezien...
En waarom ook niet: Smijt het geld maar op de toonbank! ... je weet dat het kassameisje het wisselgeld toch teruggooid....

Als allochtoon dien je je aan te passen !! En, ja, ik doe mijn best.

Zeer duidelijk dus: Het is de hoogste tijd om China even te verlaten en op adem te komen!

Zeer gelegen komt het dat Edwin (die andere mafketel met reiskriebels) in de buurt is. Edwin heeft afgelopen week zijn stage in India afgerond en heeft besloten zich nog een tijdje in deze contreien te begeven. Vluchten van China naar India zijn naar mijn mening buiten proportioneel duur.
Om deze reden ben ik genoodzaakt te vliegen via Kuala Lumpur en Singapore. Heel vervelend natuurlijk, want dat zijn twee steden die weinig tot de verbeelding spreken. ;)

Komende week vlieg ik alleerst naar KL om vervolgens, al rustig kuierend, mij via Melaka richting Singapore te begeven. Eind juni vlieg ik van Singapore naar Dehli. Hier zal ik me aansluiten bij Edwin en zijn twee collega's: Bas en Juul.
In bijna twee maanden tijd reizen we door Noord India, Nepal en Tibet om vervolgens China terug in te duiken.
Eind Augustus gaan mijn reisgenoten mij opnieuw verlaten en ben ik weer alleen in China...

Met dit dejavu in het vooruitzicht, zie ik erg uit naar de reis die komen gaat.
En uiteraard zal ik proberen zo hier en daar wat op deze site te plaatsen voor iedereen die met me meeleeft.

De groeten uit Shanghai !!

Ps: Ik heb een paar fotos toegevoegd van Hangzhou en Suzhou, hier in de buurt. Het meest terugkerende chinese gezicht is van Georgia. Zij is de voornaamste reden voor nog een jaar China...

Roel


Time for adventure !!

More than ten months in China has a peculiar influence on your way of thinking. You start to consider things normal that are not normal at all. You even start to behave in ways which you for long reckoned 'not done'.
Pushing people aside to make sure you can sit in the metro...
When a taxi stops in front of two friendly (looking) women, there is no harm in rushing in front of them and jumping into it...
Staring back at people who seem to never have seen blond hair outside of a tv-screen...
And why not: Throw your money on the counter! You know that the cashier will return the change in the same way anyway.

Being ALLOCHTOON, you ought to adjust to the society you're in !! And I do the best I can.

Quite clear: It's about time to leave China for a while and catch some breath!

Very convenient it is that Edwin (the other one who doesn't belong where he was born) is in the neighborhood. Last week he finished his internship in India and decided to stick around for a while.
Flights from China to India are surprisingly expensive. Therefore I will have to fly in via Kuala Lumpur and Singapore. Very annoying of course, especially because these are two cities that are little mind blowing: Very mono cultural, poor food and bad weather. ;)

Next week I will fly to KL and spend some days there. Onwards I will make my way down to Singapore stopping by Melaka for a day or two. By the end of June I will fly to Dehli and accompany Edwin and his two colleagues: Bas and Juul.
In about two months time we will make our way through northern India, Nepal, Tibet and back into China.
By the end of August my companions will leave me and I will, once again, be alone in China.

With this 'dejavu' in prospect, I am looking forward to this upcoming trip.
And I will, of course, now and than, try to post some updates on this site for all the people those interested.

Kind regards from Shanghai !!

Ps: I added some pictures of trips to Suzhou and Hangzhou: 'minor' villages in the neighborhood. The most frequently returning Chinese face in the pictures is Georgia's. She is my main reason to stick around Shanghai for a little longer.

Roel

  • 18 Juni 2009 - 12:34

    Irene:

    Haha, doe je ook al zo vies rochelen en dan voor iemands voeten op de grond spugen? ;)

  • 20 Juni 2009 - 15:07

    Pierre Wijnen:

    dag roel,

    interessant.....en boeiend.

    groet
    ook namens roelie,

    pierre.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

De grote reis !!

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2011

Iran Uncensored

06 Juni 2011

ZON ZON ZON ZON ZON ZON ...

18 Mei 2011

Welcome to my country

29 April 2011

Kaukasus

09 April 2011

Koerdistan !!
Roel

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 134909

Voorgaande reizen:

22 Februari 2008 - 02 December 2010

De grote reis !!

08 Februari 2007 - 28 September 2007

Stage in Barcelona

21 Maart 2006 - 09 Juni 2007

Studeren in Finland

Landen bezocht: