India !! - Reisverslag uit Darjeeling, India van Roel Ruiter - WaarBenJij.nu India !! - Reisverslag uit Darjeeling, India van Roel Ruiter - WaarBenJij.nu

India !!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Roel

12 Juli 2009 | India, Darjeeling

Aankomst in Delhi: Van het chaotische vliegveld naar het centrum en met Edwin’s summiere routebeschrijving (ja dan kan het wel kort) op zoek naar Hotel Rak. Knettergek verkeer, spraakzame verkopers, bange honden en luie koeien. Welkom in Delhi !!

India is even wennen. De warmte, de drukte, de rotzooi, allen zijn ongeevenaard in landen waar ik eerder geweest ben. Edwin, Bas en Juul zijn al een half jaar hier en lijken immuun te zijn geworden voor alles dat dit land met zich meebrengt.

Na twee dagen Delhi stond direct de grootste Indische atractie op het programma: de Taj Mahal in Agra. Een kijkje in dit gigantische mausoleum mag niet ontbreken aan een
bezoek aan India.
De volgende dag hebben we weggegooid doot met een gids op pad te gaan die meer praatte over zijn te verwachten fooi dan over de bezienswaardigheden onderweg. Wel is het hem gelukt onderweg nog een hond aan te rijden. Niet getreurd, net als mensen zijn er hier ook voldoende van in India.

Volgende halte: Varanasi. Het Mekka van de Hindoes. Iedere goeie Hindoe moet ooit zijn ondergedompeld in de Ganges, de rivier die door de stad stroomt. Naast doopplaats is deze heilige stad ook de meest geschikte plaats om je familieleden te cremeren (ook aan de oevers uiteraard)
De zware industrie stroomopwaards en ‘geringe’ milieubewustheid van de Indiers maakt het de meest ranzige rivier die ik ooit heb gezien. Beeld je hierbij alle vrolijk zwemmende kinderen, klerenwassende mannen en vrouwen en zichzelf wassende bevolking in en je krijgt een beetje een beeld van hoe de stad eruitziet vanuit een bootje op de rivier.

Na een paar dagen de grote steden te hebben bekeken vertrokken we richting het Noorden, naar Darjeeling. Het doel was om ten Noorden hiervan een aantal dagen te verblijven en vanuit daar naar Nepal te reizen. Na anderhalve dag in de stad werd er een grote staking afgekondigd. Toeristen en studenten werd 48 uur gegeven om het gebied te verlaten. Het volk wil een eigen staat/land: Gorkhaland !! Tot maandagochtend 12:00 uur werd de veiligheid van alle mensen gegarandeerd daarna niet meer. Het is nu maandag 17:12 uur. Dit verhaal is in Nepal geschreven. Jammer was verder dat we in Darjeeling niets anders hebben gezien dan wolken. Normaal moet de Mount Everest te zien zijn, maar op 2200 meter hoogte verstopt in dikke wolken hebben we dit niet mogen meemaken.

Het bezoek aan India was zeker de moeite waard, maar een echt goed beeld heb ik niet gekregen van het land. Door uitsluitend grote steden en atracties te bezoeken is het onmogelijk om een beeld te krijgen van dit gigantische land. Heel vervelend… maar dan moet ik nog maar een keertje terug ;)

Vanaf morgen staan de Himalayas op de planning. ECHTE Bergen en verkoeling.

Voor nu groeten uit Dahran Bazaar, Nepal

Roel

Arrival in Delhi: From the chaotic airport to the centre of town. And then with Edwin’s minimal description on my way to find Hotel Rak. Crazy traffic, talkative salesmen, scared dogs and lazy cows. Welcome to Delhi !!

India takes some time to get used to. The heath, the hustle, the trash, none of the other countries I’ve seen can compete with it. Edwin, Bas and Juul have been here for half a year now and seem to have become immune to all of it.

After two days in Delhi we left to see India’s ‘biggest’ attraction: The Taj Mahal in Agra. A visit to this massive mausoleum should not lack in a visit to this country.
After seeing it, we wasted a day by taking a tour from a local guide that had more interest in talking about his expected tip than the sights he was showing us. The only ‘exciting’ happening was the dog we hit along the way. No bad feelings, just as people, there are enough dogs in India !!

Next stop: Varanasi: The Mekka for Hindus. Every ‘good’ Hindu ought to be dipped into the Holy Ganges, the river that floats through the city. Besides baptizing place (if you can call it Baptizing cuz… ) the river’s shores are also the most suited place to cremate your relatives.
The heavy industry upstream, the insignificant attention to environment the Indians have make it the most disgusting river I’ve ever seen in my life. Imagine happily swimming children, people washing their clothes and the city’s complete population washing themselves and you will have an image of what the city looks like from a small rowing boat on the river.

After a couple of days in the big cities it was time for mountains. Destination : Darljeeling. The goal was to visit the small province North of this town and to travel onwards to Nepal. Un fortunately after a day and a half a big strike was declared. Students and tourist were given 48 hours to leave the area. The people wanted to fight for their own country/state: Gorkhaland !! Until Monday morning 12:00 o’clock everyone’s safety was guaranteed, after that no more.
It is now Monday 17:12 h. So this story was written in Nepal. A pity all we saw in Darjeeling were clouds. Usually you should be able to see the Mount Everest, but hidden in thick clouds on 2200 meter we were not even able to see the other side of the valley…

This trip to India was definitely worthwhile, but I didn’t get a real good image of the country. By just visiting the big sights and cities it’s impossible to get a clear image of this massive country. Well… I’ll just have to go back one day then ;)

Tomorrow we will continue our journey into the Himalayas. We’ll try to find a way through maybe the most unreachable parts of the world. Real mountains and real refreshment. Time for adventure !!

For now kind regards from Dahran, Nepal

• 27 Juli 2009 - 16:27

Brk:

NBD|Biblion recensie:

Bondig reisverslag van een ervaren reiziger/schrijver. Hier en daar maakt de auteur een culturele kwinkslag. Verder trakteert hij de lezer op een droog-humoristische, maar originele en subjectieve inkijk in zijn interessante en dynamische reisleven.
    Tevens maakt De Ruiter verwijzingen naar de schrijfstijlen van andere gerenommeerde reisauteurs; vaak met een cinische ondertoon. Dit maakt het lezen des te plezanter.

**** (4/5)

• 27 Juli 2009 - 16:30

Brk :

NBD|Biblion recensie:

Tevens maakt De Ruiter verwijzingen naar de schrijfstijlen van andere gerenommeerde reisauteurs; vaak met een cynische ondertoon. Dit maakt het lezen des te plezanter.